27 Şubat 2010 Cumartesi

Yogaya ılk adım

Bedenin ve zihnin bir uyum içinde yalınlaşmasıyla, bütünsel bir huzura yaklaşmanın bir yoludur yoga. Kökü Hindistan yarımadasına ve antik çağlara kadar uzanır. Ülkemizde de yaygınlaşmasının en önemli nedenlerinin başında; modern yaşam ya da şehir hayatının getirdiği yükler ve bu yüklerin yarattığı stres gelmektedir. Yoga da bize bu modern yaşamımızda doğamızı ve özümüzü tekrar hatırlatır. Önceleri yoga, sadece gelir düzeyi yüksek kesimlere hitap ederken şimdilerde artık çok daha yaygın hale gelmiştir. Çalışanlar, ev hanımları, öğrenciler, çocuklar, yaşlılar gibi herkesin faydalanabileceği bir öğretidir.

Peki neden yoga yapmalıyız ?

Yogadaki ;

nefes egzersizleri, konsantrasyon ve dengelemeyi sağlar;
duruş çalışmaları, zayıf bağışıklık sistemini güçlendirir, sırt ve karın bölgesindeki kasları sağlamlaştırır, ayrıca obezite riskini azaltır ve var olan esnekliğin sürekliliğini sağlar;
rahatlama teknikleri ise, zihni berraklaştırır ve hafızayı güçlendirir


Yogaya başlamak demek, her gün kendinize özel zaman ayırmak da demek… Üstelik bunun için illa saatlerinizi ayırmanız gerekmiyor. Her gün düzenli olarak yapacağınız kısa süreli bir çalışma da, bu öğreti için güzel bir adım olabilir.

Her sabah Yoga ile 3 Adımda Güne Başlayalım!

1.Nefes egzersizi: Yerde rahat bir şekilde bağdaş kurarak oturun. Bu duruştayken gözlerinizi kapatıp nefes alırken dörde kadar, nefes verirken dörde kadar sayın. Nefes alış hızınızla veriş hızınızın eşit olmasına dikkat edin. Nefes egzersizini yaparken sadece göğüs kafesinize odaklanmaya çalışın. Bu nefes egzersizini 9 kez tekrar edin. Egzersizin sonunda nefesinizin dengelendiğini, bedeninizin gevşediğini ve zihninizin sakinleştiğini hissedeceksiniz.

2.Kaplan Duruşu: Ellerinizi omuzlarınızın tam altına, birbirine paralel şekilde yerleştirin. Bacaklarınızın da birbirine paralel olmasına dikkat edin. Harekete nefes alarak başlayın. Nefes alırken; Şekil.1’deki gibi omurganızı geriye doğru bükerek, omurlarınızı birbirine yaklaştırın. Bunu yaparken yüzünüz, -boynunuzu zorlamamak kaydıyla- yukarı bakmalıdır.

Nefes verirken ise; karnınızı içinize çekerek, omurlarınızı birbirinden uzaklaştırın. Bunu yaparken, çenenizi göğsünüze yaklaştırın.

Bu iki hareketi arka arkaya 9 kez tekrarlayın. Nefes alışınız ile verişinizin, dolayısıyla hareketlerinizin, eşit sürelerde olmasına özen gösterin. Hareketin hiçbir anında duraksamamaya dikkat edin. Nefesinizin ve hareketleriniz akıcı olması çok önemli. Çünkü ancak bu şekilde; egzersiz, bedeninizin doğasıyla uyumlu olacak.

3.Derin Gevşeme: Rahat bir şekilde sırt üstü yere uzanın. Bedeninizin gergin olmamasına özen gösterin. Kollarınızı ve bacaklarınızı Şekil.3’teki gibi rahatça açın ve gözlerinizi kapatın. Sonra; ayaklarınızdan başınıza kadar, bedeninizin tüm bölgelerine tek tek odaklanıp, her nefes verişinizde bu bölgeleri gevşetin. Zihninizin başka konulara kaymamasına özen gösterin. Tamamen bedeniniz ve gevşettiğiniz bölgenize odaklanın. Bunun sonunda; nefesinizin hafiflediğini ve zihninizin karmaşık düşüncelerden arındığını hissedeceksiniz.

Yoga, Paylaşmaktır…

Yoganın en hayati işlevinden biri; insanın içinde var olan “iyi”yi ortaya çıkarmasıdır. Normal yaşamımızda; içimizdeki bu “iyi”yi sevgimizle çevremize aktarırız. Eğer nefes, duruş ve gevşeme evrelerinden oluşan bu çalışmayı da sevdiklerinizle birlikte yaparsanız; hem aldığınız keyif ve huzuru paylaşmış, hem de içinizdeki “iyi”yi aktarmış olursunuz. Bu yüzden yogayı arkadaşlarınızla, ailenizle paylaşın ki daha büyük sevgilere dönüşsün. Sevgiyle kalın…

Sebem Akbulut

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme